Acasă » Știri din zonă » Primăria comunei Bistra a fost acreditată ca furnizor de servicii sociale pe perioadă nedeterminată

Primăria comunei Bistra a fost acreditată ca furnizor de servicii sociale pe perioadă nedeterminată

Publicat în 13.07.2016 la ora 10:00

primaria-bistra-nouMinisterul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, prin decizia nr. 2992/27.06.2016 a ministrului Dragoş Nicolae Pîslaru, a acreditat Primăria Bistra – Compartimentul de Asistenţă Socială, să acorde servicii sociale pe perioadă nedeterminată.

După obţinerea certificatului de acreditare, urmează paşii de licenţiere a centrului de îngrijire copii tip after school din Bistra. Prima etapă va consta în constituirea unui comitet local care va avea ca atribuţii evaluarea şi selecţia beneficiarilor, propunerea planurilor individuale de îngrijire, urmărirea şi evaluarea rezultatelor practice obţinute în cadrul centrului, urmărirea evoluţiei din domeniul legislativ şi adaptarea permanentă a activităţii la noile cerinţe normative. Comitetul local va fi format dintr-un reprezentant al Consiliului Local Bistra, un reprezentant al Consiliului Parohial Bistra şi din coordonatorul centrului.
Centrul  after school din Bistra a fost înfiinţat printr-un program PNDR, pe Măsura 322, în cadrul proiectului „Modernizarea infrastructurii rutiere, de mediu, socială şi culturală în comuna Bistra”.  Amenajarea, modernizarea şi dotarea centrului s-a ridicat la peste 800.000 de lei.
Înfiinţarea centrului de îngrijire copii tip after school are scopul de a  preveni abandonul familial şi  eşecul şcolar în rândul a 20 de copii din comuna Bistra care provin din familii cu o situaţie socio-economică precară. Copiii vor frecventa cursurile şcolii din comunitate, urmând ca după încheierea programului şcolar să frecventeze centrul de îngrijire.
„Sperăm ca centrul să devină funcţional din vara acestui an. Acest serviciu pentru protecţia copilului are  misiunea de a preveni abandonul şi instituţionalizarea copilului, prin asigurarea pe timpul zilei a unor activităţi de îngrijire, educaţie, recreere, socializare, consiliere, dezvoltarea deprinderilor de viaţă independente, orientare şcolară şi profesională, recuperarea unor carenţe educative, cât şi a unor activităţi de sprijin, consiliere, educare pentru părinţi sau reprezentanţii legali, precum şi pentru alte persoane care au în îngrijire copii în dificultate. Totodată, în urma acestui proiect  au mai fost create câteva locuri de muncă la noi în comună”, declară Traian Gligor, primarul comunei Bistra.
Clădirea în care va funcţiona centrul after school are o cameră de zi pentru activităţi recreative, o sală pentru servit masa, 3 grupuri sanitare pentru copii şi unul pentru personal, 2 camere de studiu şi un birou. Printre dotări se regăseşte  şi centrala termică proprie. Spaţiul dispune de mobilier nou, aparatură electrocasnică, computere, materiale didactice, cărţi, rechizite şcolare etc. Copiii vor servi aici masa de prânz şi o gustare. Ei vor avea în program activităţi de petrecere a timpului liber, meditaţii, pregătirea temelor dar şi timp de odihnă. Echipa de lucru va fi compusă din coordonatorul centrului, un asistent social licenţiat în asistenţă socială, 2 animatori socio-educativi calificaţi şi un psiholog.

I. B.

Acest articol a fost citit de 368 ori

Primăria comunei Bistra a fost acreditată ca furnizor de servicii sociale pe perioadă nedeterminată
4.5 (90%) 2 votes

Comentarii

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Completează termenul lipsă * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.