campeniinfo, stiri campeni, informatii campeni

Acasă » Actualitate » În timp ce Ministerul Transporturilor pierde peste 387,8 milioane de euro, drumul Naţional Alba Iulia – Câmpeni a devenit coşmarul şoferilor

În timp ce Ministerul Transporturilor pierde peste 387,8 milioane de euro, drumul Naţional Alba Iulia – Câmpeni a devenit coşmarul şoferilor

Publicat în 25.11.2013 la ora 10:00

drumToţi cei care au circulat în ultima vreme pe drumul naţional care leagă municipiul Alba Iulia de Munţii Apuseni sunt nemulţumiţi de starea drumului.

Viteză de deplasare mică, riscuri pentru „sănătatea” autoturismelor şi risc crescut de accidente, acestea sunt principalele caracteristici pe care le are acum DN 74. Situaţia a devenit atât de gravă pentru că de foarte mult timp pe acest drum nu s-a mai executat nicio lucrare de amploare pentru reparaţii sau chiar modernizare. Date mai multe am dorit să aflăm de la Secţia de Drumuri Naţionale Alba Iulia în urmă cu aproape o lună de zile. Ei bine, am fost refuzaţi pe motiv că de astfel de comunicări, pe legea liberului acces la informaţiile de interes public, se ocupă doar Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Pentru a nu primi vreun refuz şi de acolo, colegul meu a adresat o cerere de informaţii publice direct Ministerului Transporturilor, care însă nu a catadicsit până acum să răspundă. Între timp situaţia s-a inflamat şi în ultima şedinţă a Consiliului Judeţean Alba, care nu este administratorul drumului, dar care are membri din localităţile Munţilor Apuseni care vin la Alba Iulia pe DN 74. Reprezentanţii partidelor din USL în CJ Alba s-au acuzat de impotenţă administrativă pe acest subiect, care însă cade în sarcina Secţiei de Drumuri Naţionale Alba Iulia, care ar fi trebuit să semnaleze la CNADNR starea proastă a drumului şi poate aşa s-ar fi gândit un proiect cu finanţare europeană pentru reabilitarea drumului. Spun asta pentru că tocmai au apărut informaţii că în acest an Programul Operaţional Sectorial Transport pierde 387,8 milioane de euro. 137.802.707 euro sunt dezangajaţi, adică bani pierduţi pentru România, iar 250.000.000 euro sunt bani care se realocă de la Programul Operaţional Sectorial Transport către Programul Operaţional Regional, programul care a mers cel mai bine la nivel naţional şi care, iată, are în portofoliu proiecte care au nevoie de finanţare.
Din cei 387,8 milioane de euro pe care Programul Operaţional Sectorial Transport îi pierde, 205.545.668 euro sunt de la Axa Prioritară 2 Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN – T în scopul creării unui sistem naţional de transport durabil, Domeniul Major de Intervenţie 2.1. Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii rutiere naţionale, adică exact de unde ar fi putut fi finanţat, dacă ar fi existat, un proiect de modernizare a drumului naţional dintre Alba Iulia şi Câmpeni.

Anca DINICĂ

Facebook 

Acest articol a fost citit de 674 ori

Comentarii

Comentarii

Un Comentariu la În timp ce Ministerul Transporturilor pierde peste 387,8 milioane de euro, drumul Naţional Alba Iulia – Câmpeni a devenit coşmarul şoferilor

  1. Anonim Răspunde

    25.11.2013 la 15:27

    Ce sa mai vorbim de acest drum national .. cand nici primarul nici cei de la judet nu sunt in stare pt a aloca un buget pt asfaltarea strazii Valea Bistrii care apartine orasului Campeni…de 20 de ani oamenii sunt mintiti si amagati ca o sa se asfalteze

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.