campeniinfo, stiri campeni, informatii campeni

Acasă » Știri din zonă » Întâlnire a administraţiei locale cu cetăţenii din comuna Bistra pe teme de cadastru şi carte funciară

Întâlnire a administraţiei locale cu cetăţenii din comuna Bistra pe teme de cadastru şi carte funciară

Publicat în 30.09.2017 la ora 11:00

La sediul Primăriei comunei Bistra a avut loc, la începutul lunii septembrie 2017, o întâlnire de informare publică cu cetăţenii, cu privire la „Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023”, care are ca obiectiv principal înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri) din extravilanul comunei Bistra în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară.

La prima etapă de informare publică derulată au participat locuitorii comunei Bistra din sectoarele cadastrale 1, 3, 47, unde se vor desfăşura în cursul acestui an lucrări în teren de înregistrare sistematică a imobilelor de pe raza comunei, conform prevederilor Anexei la ordinul nr. 979/05.08.2016.

„În cadrul acestui program care se desfăşoară în cele 3 sectoare cadastrale, avem ca obiectiv înregistrarea gratuită a 300 de imobile, care se regăsesc în sectoarele mai sus menţionate. Programul de înregistrare gratuită va continua şi pentru celelalte sectoare de pe raza comunei Bistra, înregistrându-se treptat, în funcție de evoluţia lucrărilor de specialitate din sectoarele în lucru”, afirmă primarul Traian Gligor.

S-a făcut o scurtă prezentare a Programului Naţional de Cadastru al cărui scop este înregistrarea gratuită a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, s-a discutat despre implicarea autorităţilor: ANCPI – autoritatea responsabilă/finanţatorul programului; UAT Bistra: coordonatorul activităţii de înregistrare sistematică prin primar şi compartimentele de specialitate; OCPI – care recepţionează documentaţia întocmită de firma care realizează lucrările de cadastru sistematic, soluţionează cererile de rectificare, deschide noile cărţi funciare, comunică extrasele de carte funciară. De asemenea, celor prezenţi li s-a făcut o descriere a lucrărilor sistematice (identificarea/ măsurarea/descrierea şi înregistrarea imobilelor, reprezentarea imobilelor pe planuri cadastrale, stocarea datelor pe suport informatic; identificarea proprietarilor/deţinătorilor de imobile; afişarea publică a rezultatelor/documentaţiei). S-au prezentat apoi etapele lucrărilor sistematice: campania de informare, stabilirea sectoarelor, derularea lucrărilor, recepţia documentaţiei, campanie de informare, publicarea documentaţiei, formularea şi soluţionarea cererilor de rectificare, înscrierea în cartea funciară.

S-a făcut apel la buna credinţă a deţinătorilor de imobile şi s-au prezentat obligaţiile acestora: accesul pe proprietate, prezentarea actelor, participarea la măsuratori, verificarea informaţiilor în etapa de publicare şi s-au discutat şi ceilalţi paşi necesari până la finalizarea întregului proces.
Întrebările venite de la participanţi au fost despre sectoarele cadastrale, despre identificarea proprietăţilor pe hărţi, despre ce se întâmplă în cazul în care nu au toate documentele necesare acestui proces, unde şi când încep măsurătorile etc.

Acest articol a fost citit de 109 ori

Întâlnire a administraţiei locale cu cetăţenii din comuna Bistra pe teme de cadastru şi carte funciară
5 (100%) 1 vote

Comentarii

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Completează termenul lipsă * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.