campeniinfo, stiri campeni, informatii campeni

Acasă » Știri din zonă » Administrația locală din Bistra a stabilit ce lucrări vor efectua în 2019, beneficiarii de ajutor social

Administrația locală din Bistra a stabilit ce lucrări vor efectua în 2019, beneficiarii de ajutor social

Publicat în 08.02.2019 la ora 10:00

Consiliul Local al comunei Bistra a aprobat Planul de acțiuni și lucrări de interes local pentru persoanele apte de muncă, beneficiare de ajutor social, precum și alte persoane care au obligația efectuării de ore de muncă în folosul comunității.

Planul de acţiuni sau de lucrări de interes local se aprobă annual, prin hotărârea consiliului local. În funcţie de solicitările venite din partea instituţiilor partenere în organizarea şi evidenţa orelor de muncă, planul de acţiuni sau de lucrări de interes local poate fi reactualizat pe parcursul anului şi aprobat tot prin hotărâre a consiliului local.

„Primarii au obligaţia conform legislației în vigoare să întocmească un plan de acţiuni sau de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă, să ţină evidenţa efectuării acestor ore şi să asigure instructajul privind normele de tehnică a securităţii muncii pentru toate persoanele care prestează acţiuni ori lucrări de interes local. Acţiunile pe care ni le propunem a le repartiza în cursul anului 2019, vizează, în general, salubrizarea si întreţinerea primară a domeniului public. În principal, beneficiarii de ajutor social, ca și în alți ani, vor executa diverse lucrări. Consider că este un lucru bun ca aceste persoane să contribuie la bunul mers al comunei”, afirmă primarul comunei Bistra, Traian Gligor.

În planul pentru 2019, se regăsesc lucrări de: ecologizare a malurilor Râului Arieș de resturi menajere și vegetale, curățenie interioară și exterioară la vestiarele aferente Terenului de sport și la Centru de zi pentru copii Sf. Nicolae și zonelor aferente acestora, activități de curățenie (interior/exterior) la instituții aflate în subordine și/sau de interes public (zugrăveli, tencuieli, vopsit, etc.), întreținerea în sezonul rece a drumurilor comunale și a străzilor prin îndepărtarea gheții și a zăpezii cu mijloace mecanice și/sau manuale, împrăștierea materialelor antiderapante unde și când este cazul, ecologizarea stăzilor, drumurilor comunale, a parcurilor, spațiilor verzi, terenurilor virante, malurilor râului și a văilor etc.

În evidențele Primăriei comunei Bistra figurează la ora actuală în plată, 26 de dosare de ajutor social.

Dacă un beneficiar nu își efectuează orele de muncă pentru luna care s-a încheiat, dosarul se suspendă. După 3 luni consecutive de suspendare, dosarul încetează conform legii.

La 6 luni de zile, beneficiarul ajutorului social este obligat să își actualizeze dosarul. Acesta trebuie să conține și o adeverință de la AJOFM care să ateste că nu a refuzat în această perioadă un loc de muncă, că participă la cursuri de calificare/recalificare etc.

Conform unor modificări legislative, primăriile sunt obligate ca pe baza solicitărilor înaintate de agenţii economici să întocmească lunar un plan de activităţi, punând în legătură asistaţii cu cei care au nevoie de forţă de muncă, asupra preţului muncii urmând să se înţeleagă angajatorii cu zilierii. Persoanele apte de muncă nu sunt însă, scutite de la efectuarea orelor de muncă ce le revin pentru a putea beneficia de ajutor social şi pentru care primăria întocmeşte un alt plan de activităţi.

Acest articol a fost citit de 144 ori

Comentarii

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.